یو پی اس آسانسور

کاربرد یو پی اس در آسانسور هنگام قطع شدن برق

اهمیت امروز آسانسور

در دنیای امروز استفاده از آسانسور بدلیل پیدایش ساختمان های مرتفع، کمک به افراد ناتوان و سالمند و بیماران و از طرفی تمایل بشر به رفاه بیشتر در نتیجه ی پیشرفت علم و فناوری، تقریبا به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ی ما تبدیل شده است، به نحوی که تقریبا میتوان گفت هر روز از آن استفاده می کنیم .

در نتیجه، این کاربرد گسترده، طبعا چالش هایی در استفاده از این وسیله ی پر کاربرد بوجود می آورد که لازم است با تکیه بر آخرین فناوری های روز دنیا بر آنها غلبه کنیم . یکی از این چالش ها که قصد داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم قطع ناگهانی برق در هنگام استفاده از آسانسور می باشد.

یو پی اس مخصوص آسانسور

امروزه یو پی اس هایی تولید و طراحی شده اند که اختصاصا قابلیت اتصال به آسانسور را دارا می باشند . در تابلوی آسانسور یک ورودی و خروجی در نظر گرفته شده که میتوان یو پی اس تکفاز را به آن متصل نمود . در صورت قطع برق ورودی، یو پی اس بعد از چند ثانیه با فرمان مدار کنترل تابلو آسانسور وارد مدار می شود . اگر کابین آسانسور در یکی از ایستگاههای خود متوقف شده باشد، درب ها به کمک برق تامین شده از یو پی اس باز شده و مجددا پس از چند ثانیه خروجی یو پی اس قطع می شود . چنانچه کابین آسانسور بین دو طبقه گیر کرده باشد این مدار فرمان با تشخیص موقعیت کابین، مسیری که کمترین مصرف انرژی را دارد انتخاب نموده و با استفاده از تغذیه یو پی اس کابین را در آن جهت حرکت داده و در اولین ایستگاه متوقف می نماید و بدین شکل مانع از گیر افتادن فرد در آسانسور می شود .

این سیستم این امکان را فراهم می سازد که با صرف کمترین هزینه و تنها با تهیه یک دستگاه یو پی اس تکفاز، با حداقل توان و باطری، مشکل گیر افتادن در آسانسور را حل کنیم .

در آسانسورها با تکنولوژی قدیمی تر از سیستم ARD ( Automatic Rescue Device ) که آن هم از باطری و اینورتر تشکیل شده، استفاده می گردد . این سیستم با عنوان Blackout نیز شناخته می شود که در حال حاضر در آسانسورهای امروزی یو پی اس جایگزین آن شده است.

متاسفانه برخی از آسانسورها نیز فاقد چنین سیستم هایی بوده و در صورت لزوم بایستی برای آنها از یک دستگاه یو پی اس سه فاز (برای آسانسورهای دارای موتور سه فاز ) به همراه تابلوی اختصاصی جهت اتصال یو پی اس به آن استفاده نمود .

در تمامی این سیستم ها بازدید و چکاپ دوره ای تجهیز برق اضطراری و عملکرد بهینه ی باطری ها، برای پیشگیری از عدم کارکرد آن در مواقع قطع برق الزامی می باشد .

شرکت سازگار توان الوند تامین کننده دستگاه های یو پی اس‌‌‌‌ و باطری های مخصوص آسانسور با کیفیت بالا و گارانتی معتبر می باشد که تجربه ی نصب برای مشتری های بیشمار را دارد.

در صورت نیاز همکاران ما آمادگی پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما مشتریان عزیز را دارند .

https://www.instagram.com/ups_battery_sazgartavan/

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *