هشدارهای یو پی اس

معنی بوق ها و هشدارهای مختلف یو پی اس چیست ؟

در این مقاله به بررسی علل بوق ها و هشدارهای یو پی اس و خطاهای متداولی که در دستگاه یو پی اس رخ میدهد و همچنین روش های رفع خطاهای بوجود آمده می پردازیم .

هشدار بصورت (یک/دو) بوق منقطع با فاصله چند ثانیه ای هشدارهای یو پی اس

علت : 1 –  برق قطع شده یا افت ولتاژ رخ داده است و سیستم UPS اکنون در حالت باتری است.
2 – در حالت برق شهر اتصال باتری ها با یو پی اس قطع شده و یا باتری ها کاملا خراب شده اند و غیر قابل شارژ هستند . در این حالت علامت مخصوص خرابی باتری بر روی ال سی دی دستگاه قابل مشاهده می باشد .

راه حل: برای ایمن بودن، در صورتی که دستگاه در حالت برق شهر در حال کار می باشد ابتدا اتصال باتری به یو پی اس را بررسی کرده و از سالم بودن باتری ها اطمینان حاصل کنید .  در حالت کار بر روی باتری نیز سطح باتری را کنترل کنید و در صورتی که با کامپیوتر کار می کنید اطلاعات خود را مرتباً ذخیره کنید. آماده باشید که در صورت قطعی برق طولانی مدت تجهیزات خود را خاموش کنید.

هشدار بصورت بوق ممتدبوق ممتد یو پی اس

علت : 1- توان دستگاه های متصل از ظرفیت سیستم یو پی اس فراتر رفته است. یو پی اس شما در حال تحمل اضافه بار می باشد .

2- خطایی غیر معمول در دستگاه بوجود آمده است مانند گرم شدن بیش از حد (بر اثر خرابی فن یا گرمای محیط ) ، قرار گرفتن دستگاه در حالت بایپس اتوماتیک به علت اضافه بار بیش از حدو … ، بروز اتصالی در ورودی یا خروجی یو پی اس ، خرابی قطعات داخلی یو پی اس .

3- در برخی دستگاهها عدم اتصال یا بالا بودن امپدانس ارت باعث بروز این خطا می شود .

راه حل : 1- ابتدا از پنل یا ال سی دی دستگاه عکس بگیرید تا خطا قابل بررسی باشد سپس دمای بدنه دستگاه یو پی اس را بررسی کرده و عملکرد فن ها را چک کنید اگر مشکلی وجود نداشت یو پی اس را خاموش کنید و در مرحله بعد تجهیزات متصل به آن را از یو پی اس جدا کنید. سپس  مجددا یو پی اس راروشن کنید. اگر باز هم ایراد را مشاهده کردید با ما تماس بگیرید . در غیر اینصورت وجود اتصالی در خروجی یو پی اس را بررسی کنید .

2- اتصال ارت به یو پی اس را بررسی کنید و ولتاژ ارت و نول را اندازه گیری نمایید که از عدد 2 کمتر باشد .

هشدار بوق سریع ( هر نیم ثانیه)بوق سریع یو پی اس

علت : برق قطع شده و باتری یو پی اس ضعیف است. زنگ هشدار تا زمانی که باتری یو پی اس خالی شود یا برق شبکه بازیابی شود، به بوق ادامه می دهد.

راه حل: زمان را مدیریت کرده و سریعا کار خود را تمام یا متوقف کنید و یا به نرم افزار مدیریت یو پی اس اجازه دهید تا بصورت اتوماتیک UPS را خاموش کند.

هشدار بوق منقطع هر 15 تا 45 ثانیه یکباربوق یو پی اس

علت: 1- ممکن است باتریهای کمتر یا بیشتر از تعداد استاندارد به یو پی اس متصل شده باشد که در اینحالت معمولا خطای شارژر هم بر روی ال سی دی دستگاه به نمایش در می آید .

2-یکی دیگر از دلایل این هشدار ممکن است گرم شدن بیش از حد یو پی اس شما باشد.

3-همچنین ممکن است یو پی اس در حالت بایپس اتوماتیک قرار گرفته باشد که در اینصورت بر روی ال سی دی دستگاه قابل مشاهده است.

 راه حل: 1- تعداد باتریهای استاندارد لازم برای راه اندازی دستگاه را از روی دفترچه راهنما بررسی کنید .

2- برای تأیید محدوده دمای عملیاتی ایده آل، دفترچه راهنمای کاربر را بررسی کنید . صدای بوق تا زمانی که یو پی اس به دمای معمولی بازگردد یا UPS خاموش شود ادامه خواهد داشت.

در این قسمت سعی نمودیم بصورت مختصر خطاهای متداول در انواع یو پی اس ها را بررسی نماییم .

بدیهی است بدلیل تنوع این دستگاهها علائم و هشدارها و حتی کدهای خطای متنوعی وجود دارد که در صورت مواجهه با هر کدام از آنها می توانید جهت رفع مشکل با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

 

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *