مانیتورینگ و کنترل یو پی اس چطور صورت می گیرد؟

مانیتورینگ و کنترل یو پی اس چطور صورت می گیرد؟

مانیتورینگ یو پی اس :

مانیتورینگ فرآیندی است که به کمک آن می توان یو پی اس را به شبکه متصل کرده و در هر نقطه دلخواه پارامترهای مختلف آن از قبیل میزان بار مصرفی ، ولتاژ ورودی و خروجی ، ولتاژ باتری ها و غیره را دید و یا فرمان های مختلف به آن صادر کرد . مانیتورینگ یو پی اس ها بر پایه پروتکل ساده SNMP می باشد . در این فرآیند یو پی اس با استفاده از یک کارت شبکه و یک نرم افزار اختصاصی اطلاعات را به شکل داده های رمزنگاری شده ی SSL وارد شبکه می کند . در ادامه نمونه ای از یک نرم افزار مانیتورینگ را مشاهده می کنید .

بعنوان مثال می توانید با تنظیم یو پی اس خود از طریق نرم افزار مانیتورینگ آن را طوری برنامه ریزی کنید تا هر 24 ساعت با انجام self test ایرادات احتمالی را بررسی نموده و به شکل آلارم روی دستگاه نمایش دهد و همچنین از طریق ایمیل یا اس ام اس به کاربر اعلام نماید تا بتوان بموقع اقدامات لازم را انجام داد .

مانیتورینگ یو پی اس همچنین می تواند تاریخچه ای از خطاها یا هرگونه عملکرد یو پی اس را با درج تاریخ و زمان دقیق به کاربر ارائه دهد . این ویژگی کاربر را قادر می سازد نقص های موجود را کشف و رفع نماید . در شکل زیر یک نمونه کامل سیستم مانیتورینگ هوشمند با بازدهی بسیار بالا برای جلوگیری از هر نوع قطع برق که برای تجهیزات بسیار حساس بکار میرود می بینید.

مزایای مانیتورینگ از راه دور یو پی اس :

– تشخیص سریع ایراد : در هر لحظه این امکان وجود دارد تا کاربر از وجود خطا یا ایراد در یو پی اس مطلع گردد حتی اگر در محل استقرار یو پی اس حضور نداشته باشد .

– پیشگیری از بروز مشکل در عملکرد تجهیزات : مانیتورینگ دائم یوپی اس باعث می شود با اندازه گیری منظم پارامترهای مهم بتوانیم یک ایراد کوچک را قبل از تبدیل شدن به مشکلی بزرگ برطرف کنیم . بعنوان مثال تشخیص خرابی باتری در self test این امکان را بوجود می آورد تا در برخی موارد که تعداد باتریهای خراب خیلی کم باشد قبل از آسیب به سایر باتری ها نسبت به تعویض آنها اقدام نمود .

کم کردن دفعات سرویس دوره ای دستگاه .

و غیره …

https://www.instagram.com/ups_battery_sazgartavan/

4 دیدگاه

  • باتری

    عاااااااااااالی

    • admin

      با تشکر از لطف شما .

  • فروشگاه کاکتوس

    شما کانال تلگرام هم دارین؟ ❤️❤️❤️

    • admin

      با سلام و تشکر از شما . تیم سازگار توان الوند در حال آماده سازی مطالب کانال می باشد.

  • یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *