راهنمای حرید استابلایزر

راهنمای خرید استابلایزر

4 سوالی که قبل از خرید استابلایزر باید به آن پاسخ دهید

آیا اخیراً دستگاهی خریده اید و می خواهید از آن در برابر آسیب نوسانات ولتاژ محافظت کنید؟ بهترین راه برای انجام این کار استفاده از استابلایزر است.

مشکل اینجاست که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، چگونه می دانید کدام استابلایزر به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند؟

تبریک می گوییم شما به جای درستی آمده اید. به عنوان یک تامین کننده پیشرو و نمایندگی بهترین برندهای استابلایزر موجود در ایران ، اینجا در مجموعه سازگار توان هدف ما اتخاذ تصمیمات آگاهانه توسط شما هموطنان فهیم بوده تا بهترین نتیجه را از انتخاب خود بدست آورید .

در اینجا راهنمای خرید استابلایزر مورد نیاز خود را دریافت می کنید .

1 – آیا تجهیزات شما به استابلایزر نیاز دارد ؟

اگر تجهیزات  شما دارای قطعات الکترونیکی است که به ویژه نسبت به نوسانات ولتاژ حساس هستند، توصیه می کنیم برای تجهیزات خود استابلایزر تهیه کنید . تجهیزاتی  که به استابلایزر نیاز دارند عبارتند از: سیستم های کامپیوتری، لوازم منزل شامل یخچال، تهویه مطبوع، تلویزیون ، تجهیزات صوتی/تصویری ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، پکیج ، تجهیزات صنعتی ، تجهیزات پزشکی و درمانی و ..

به یاد داشته باشید هر چه یک دستگاه گران‌تر باشد، بیشتر به استابلایزر نیاز خواهد داشت و قاعدتا قطعات الکترونیکی داخل آن حساس تر و گران قیمت تر خواهد بود .

از سوی دیگر، لوازم برقی ساده که قطعات الکترونیکی حساسی ندارند نیازی به استابلایزر ندارند. مانند فن های برقی، بخاری برقی ، تلفن بی سیم، کولر آبی ، روشنایی ساده و ...

2 – استابلایزر رله ای نیاز دارید یا استابلایزر سروو موتوری ؟

تفاوت این دو استابلایزر چیست؟

در اینجا اولین چیزی که مصرف کنندگان متوجه آن می شوند تفاوت قیمت این دو نوع استابلایزر است زیرا نوع سروو موتوری در مقایسه با نوع رله ای گران تر است .

در این صورت آیا نوع گران تر لزوما بهتر است؟

بله  و نه !

استابلایزرهای نوع سروو موتور تنظیم ولتاژ دقیق تر و زمان پاسخ سریع تری را در مقایسه با استابلایزرهای نوع رله ای ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت فنی این دو نوع استابلایزر می توانید اینجا را مطالعه کنید .

 

با این حال با توجه به گران بودن استابلایزرهای سروو موتوری معمولا آنها را برای تجهیزات حساس مانند دستگاه های پزشکی، تجهیزات صنعتی حساس و ابزار دقیق و هر نوع تجهیز گران قیمت معرفی می کنیم .

دلیل این امر این است که یک استابلایزر از نوع رله ای (که دقت کمتری دارد و زمان پاسخگویی کمتری دارد) باید برای لوازم خانگی و تجاری عمومی کافی باشد، زیرا قطعات الکترونیکی آنها حساسیت کمتری دارند، بنابراین پاسخ تنظیم ولتاژ کمی طولانی تر هنوز در محدوده قابل قبول آنها قرار دارد.

 

البته، اگر مایلید کمی بیشتر هزینه کنید و حداکثر محافظت از لوازم خود را فراهم کنید ، استابلایزر سروو موتور بهترین راه حل است. اما مطمئن باشید استابلایزرهای نوع رله ای در مورد وسایل عمومی مانند لوازم منزل و تجهیزات صنعتی غیر حساس به همان اندازه حفاظت را انجام می‌دهد.

3 - استابلایزر شما باید چه توان یا ظرفیتی داشته باشد ؟

ظرفیت مورد نیاز استابلایزر به میزان باری که به آن وصل می کنید بستگی دارد.

بنابراین، اولین قدم همیشه این است: توان مصرفی تجهیزات مصرف کننده خود را بررسی کنید.

توان هر تجهیز را  می‌توانید روی پلاک دستگاه یا در دفترچه راهنمای آن پیدا کنید . توجه داشته باشید: شما توان ماکزیمم را می خواهید، نه توان متوسط.

تفاوت در چیست ؟

تفاوت در این است که بخصوص برای تجهیزات موتوری در هنگام راه اندازی موتور به قدرت بسیار بیشتری (حدود 2 برابر بیشتر) در مقایسه با میانگین مصرف برق خود نیاز است . به این ترتیب ، اگر نمی توانید ظرفیت ماکزیمم را پیدا کنید ، پیشنهاد می کنیم 30 درصد به توان اعلام شده دستگاه اضافه کنید.

با این حال، برای احتیاط بیشتر توصیه می کنیم حتما از کارشناسان ما بپرسید که توان استابلایزر پیشنهادی آنها چقدر است ، زیرا تجربه ما در این زمینه قطعا به شما مشتری عزیز کمک بسیاری خواهد کرد .

 

موارد تکمیلی که باید در نظر بگیرید عبارتند از :

  • به خاطر داشته باشید که ظرفیت مورد نیاز استابلایزر باید برابر یا برای احتیاط بیشتر و افزایش طول عمر استابلایزر بیشتر از حداکثر ظرفیت دستگاه شما باشد.
  • تا حد امکان ما نسبت 1:1 را برای تجهیزات و استابلایزر شما پیشنهاد میکنیم تا هزینه کمتری را بپردازید . با این حال، اگر تصمیم دارید چندین دستگاه را به استابلایزر خود وصل کنید ، مجموع توان ماکزیمم هر دستگاه (به اضافه میزان جریان لحظه استارت) همچنان باید برابر یا در حالت ایده آل کمتر از ظرفیت استابلایزر باشد.

 

4 - چه ویژگی های دیگری برای استابلایزر خود نیاز دارید که استابلایزرهای ما برای شما فراهم می کند ؟

  • دارا بودن کلید سلکتوری تغییر از حالت استابلایزر به برق شهر و بالعکس و کلید قطع و وصل : به شما این امکان را می دهد که استابلایزر  را بدون نیاز به جدا کردن از تابلو برق یا پریز روشن/خاموش کنید یا بین برق شهر و استابلایزر سوئیچ کنید .
  • مجهز بودن به رله اضافه بار مدار: از استابلایزر و وسایل شما در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کند.
  • مجهز بودن به مدار تأخیر در وصل برق : از دستگاه شما در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ پس از قطعی برق محافظت می کند. همچنین دارای یک ویژگی بای پس است تا در صورت نیاز فوری، تاخیر روشن را لغو کند .
  • مجهز بودن به مدار فیلتر نویز شبکه : از دستگاه های شما در برابر نویزهای بوجود آمده در شبکه برق محافظت می کند .
  • کیفیت بالای قطعات و عمر طولانی
  • عملکرد بی صدا و راندمان بالا
  • عدم وجود اعوجاج در خروجی
  • پهنای باند تصحیح گسترده، دقت بالا
  • خدمات پس از فروش مطمئن

امیدواریم این راهنمای خرید استابلایزر به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *