اتصال یو پی اس به ژنراتور

آیا می توان ژنراتور را به یو پی اس متصل کرد ؟

روش ارتباط ژنراتور با یو پی اس

در این مقاله نحوه عملکرد یک یو پی اس با ژنراتور را توضیح خواهیم داد و سپس مزایای استفاده از یو پی اس در این سیستم و همچنین راههای پیدا کردن یک یو پی اس با ویژگی های سازگار با ژنراتور را بیان می کنیم.

یو پی اس چطور با ژنراتور کار میکند ؟

روش اتصال یو پی اس به ژنراتور

ژنراتورها به طور کلی برای تامین نیازهای اساسی برق در هنگام قطعی های برق بکار میرونداز جمله تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، روشنایی ، لوازم الکتریکی و الکترونیکی و ... .اما باید به این نکته توجه داشت که به دلیل تغییرات مکرر توان بار و نیز ساختار الکترودینامیکی ژنراتورها ، ثابت نگه داشتن ولتاژ و فرکانس خروجی در ژنراتورها غیر ممکن می باشد .در نتیجه در صورت اتصال ژنراتور بصورت مستقیم به تجهیزات حساس در مواقعی این تغییرات می‌تواند باعث عدم کارکرد طبیعی و یا آسیب به آنها شود .

 

یک سیستم UPS می تواند این پارامترها را ثابت نگه داشته و به طور خاص، ی پی اس هایی که با تبدیل دوگانه آنلاین طراحی شده اند تغییرات فرکانس در ورودی خود را به عنوان بخشی از عملکرد عادی و روزمره می پذیرند و عمر باتری را حفظ کنند. یک سیستم یو پی اس آنلاین به طور مداوم برق AC ورودی را - چه از منبع تغذیه اصلی یا یک ژنراتور - به برق DC تبدیل می کند و سپس آن را به برق AC پایدار تبدیل می کند. این همان انرژی پاکی است که کامپیوترها و سایر تجهیزات حساس نیاز دارند.

مزایای اتصال یو پی اس به ژنراتور

استفاده از سیستم یو پی اس با ژنراتور مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این است که هنگام راه اندازی ژنراتور، فاصله زمانی قطعی برق تا استارت ژنراتور توسط یو پی اس پر می شود. هنگامی که برق قطع می شودژنراتور فورا روشن نمی شود. در واقع ژنراتور حدود یک تا سه دقیقه طول می کشد تا شروع به تولید برق کند. در طول مدت زمانی که طول می کشد تا ژنراتور شروع به کار کند، سیستم UPS فوراً در حالت پشتیبان باتری قرار می گرد تا هیچ یک از دستگاه های متصل اثر قطع برق را احساس نکنند.

 

دوم، یک سیستم UPS برق ورودی را تمیز می کند. یک ژنراتور می تواند ناهماهنگی و نوسانات در محدوده ولتاژ و فرکانس ایجاد کند. یک سیستم یو پی اس آنلاین انرژی ناپایدار ژنراتور را می گیرد و خروجی ثابت و تمیزی را تحویل می دهد و بدین ترتیب می توان اطمینان داشت تجهیزات حساس شما به درستی کار می کنند.

ملاحظات لازم برای انتخاب یو پی اس سازگار با ژنراتور شما چیست ؟

 

استفاده از یو پی اس با تکنولوژی Online Double Conversion

توپولوژی یو پی اس آنلاین

یک سیستم UPS با توپولوژی آنلاین  قادر است دائماً برق ناسالم را فیلتر کرده و برق خروجی AC سالم تولید کند. برق ناسالم نویزدار است و یک موج سینوسی ناهموار ایجاد می کند و مانع از ارائه حداکثر توان در خروجی می شود. این برق نا سالم باعث می شود که به تجهیزات شما فشار وارد شود و ممکن است عمر مفید آن‌ها را کوتاه کند. در مقابل، برق  پاک یک موج سینوسی صاف تولید می کند و دسترسی به حداکثر توان خروجی را امکان پذیر می کند.

سازگاری با تغییرات فرکانس ورودی

اثر تغییرات فرکانس بر یو پی اس

یو پی اس آنلاین برای کنترل محدوده فرکانس وسیع تولید شده توسط ژنراتور شما مجهز شده است اما در نوع آفلاین و لاین اینتراکتیو دقت کمتری وجود داشته و با شروع به کار ژنراتور بیشتر اوقات به حالت باتری سوئیچ می‌کنند. در صورتی که یو پی اس های آنلاین در این شرایط با قبول انرژی ژنراتور بدون قرار گرفتن در حالت باتری به کار خود ادامه می دهند و عمر باتری ها افزایش می یابد .

ظرفیت

یو پی اس مورد نظر باید ظرفیت پشتیبانی از بار متصل به آن را داشته باشد. علاوه بر این، ظرفیت ژنراتور در حالت تامین پیوسته بار باید حداقل دو برابر ظرفیت نامی UPS باشد.

توان  بار نباید از 80 درصد ظرفیت یو پی اس تجاوز کند. بعنوان مثال برای محاسبه حداقل ظرفیت مورد نیاز یو پی اس برای یک رک سرور داریم :

فرمول محاسبه حداقل توان یو پی اس برای رک سرور

این روزها، ژنراتورها به ویژه در مناطقی که بیشتر تحت تاثیر آب و هوای نامساعد قرار دارند، حیاتی هستند. با تکمیل ژنراتور خود با یک سیستم یو پی اس آنلاین، می توانید از تجهیزات و تجارت خود در هنگام قطع برق با اطمینان محافظت کنید.

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *